جستجو در مقالات
مقالات
عکاسی پرتره با نور طبیعی

عکاسی پرتره با نور طبیعی

:
چگونه با استفاده از یک منبع نور طبیعی سه نوع عکس پرتره بگیریم

استفاده از یک منبع نور طبیعی – عکس پرتره

به عنوان یک عکاس پرتره، اکثر کارهای من در لوکیشن عکاسی می شوند. این لوکیشن ها می توانند خارج از منزل یا در خانه شخصی خودم یا محل کسب و کار مشتریانم باشد. من بیشتر با استفاده از نور طبیعی عکاسی می کنم و مهارت لازم را برای پیدا کردن بهترین منبع نور در هر مکانی و همچنین ساخت پس زمینه هایی که با سوژه تداخلی ایجاد نکند، را کسب نموده ام. در این آموزش، من می خواهم به شما یک راه آسان، عکاسی پرتره با نور طبیعی، که براحتی در خانه قابل اجرا است را نشان دهم. به سادگی با تغییر دادن موقعیت خود و مدلتان، می توانید سه پرتره متفاوت و مجزا را با یک مدل نورپردازی عکاسی کنید

هیچ گونه نورپردازی خاص و یا تجهیزات حرفه ای مورد نیاز نیست و یاد گرفتن این تکنیک ها بسیار ساده و آسان می باشد. برای ایجاد تنوع در عکس ها می توانید از پس زمینه های متفاوت از قبیل دیوار ساده یا کاغذ دیواری شده، و یا لباس های مختلف برای سوژه خود استفاده کنید. همچنین می توانید نتایج مختلفی را با تغییر لنز، فاصله تا سوژه، و دیافراگ های مختلف دریافت کنید.

تجهیزات

در زیر لیستی از لوازم موردنیاز و همچنین وسایل جایگزین برای این روش نورپردازی پیشنهاد می شود:

    پرده یا پارچه یکدست و ساده : می توانید یک پرده یا پارچه ساده را از هر نوع و یا از هر مغازه پارچه فروشی خریداری کنید. من این پارچه را از فروشگاه نزدیک خانه خودم کمتر از ۲۰$ خریده ام.

رفلکتور: من یک رفلکتور دایره ای، پنج سطحی دارم که همه جا با من است. هر طرف آن رنگ های مختلفی دارد؛ سفید، نقره ای، طلایی و سیاه بعلاوه یک دیفیوزر. این رفلکتور به اندازه یک دیسک کوچک جمع می شود، بسیار سبک وزن است، و می تواند در پشت ماشین گذاشته شود. شما می توانید نهایت استفاده را از یک رفلکتور قابل حمل، که قیمتی حدود ۳۰$ در آمازون دارد را ببرید، که این یک سرمایه گذاری ارزشمند است. با این حال، اگر شما نمی خواهید عجله کنید و یک رفلکتور بخرید (و یا اینکه قبل از رسیدن سفارش خود قصد عکاسی دارید) یک قطعه بزرگ مقوای سفید، پلی استایرن (یونولیت)، یا فوم همان کارایی را برای شما خواهد داشت.

گیره پرده پس زمینه: یک خرید دیگر از Ebay یا آمازون، گیره پرده پس زمینه من یک بسته ۱۲ تایی زیر ۲۰$ است. این گیره ها برای ایجاد استودیوهای موقت بی نهایت مفید هستند. در این مثال، من از گیره ها برای اتصال پارچه یا پرده ساده به پنجره استفاده می کنم تا مانع عبور نور خورشید شوم. شما همچنین می توانید از نوار چسب برای اتصال مستقیم پارچه به پنجره و یا از کلیپس هایی که مخصوص نگهداری چیزهای سنگین هستند استفاده کنید.

لنز : لنز پرتره مورد علاقه من لنز EF 85MM F/1.8  Canonاست، اما شما می توانید از یک لنز ۵۰mm، یا ۱۰۰mm و یا از هر لنز دیگری با توجه به فضای خود استفاده کنید. برای یک فضای بسته تر، فاصله کانونی کوتاه تری مورد نیاز است.

راه اندازی اولیه

یک پنجره یا درب شیشه ای که یک منبع نور قوی از طریق آن ایجاد می شود را پیدا کنید، بدین صورت شما می توانید با کمترین ISO عکاسی کنید. اگر پنجره دارای یک پرده ساده است، آن را برای فیلتر کردن نور بطور کامل بکشید. اگر پرده ای وجود ندارد، می توانید همان پارچه یکدست خود را با استفاده از گیره پس زمینه و یا نوار چسب به پنجره ضمیمه کنید.

همانطور که می بینید، تنظیم کردن از این ساده تر نمی شود! این گوشه ای از اتاق نشیمن من، با درهای کشویی شیشه ای برای سمت چپ عکس من است. نور شدید بعد از ظهر با نصب یک پرده ساده از بالا به پایین بوسیله گیره پرده فیلتر شده است. من پرده اتاق مجاور را برای ایجاد یک پس زمینه تاریک برای سوژه خود بطور کامل بسته ام. اگر چیدمان اتاق این اجازه را به شما نمی دهد، می توانید از یک پارچه رنگی بزرگ یا یک دیوار ساده در پشت سوژه خود استفاده کنید

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، من مدل خود را جلو آورده ام (دور از درب باز پشت سر او). مطمئن شوید که نور روی صورت او مناسب بوده، و همچنین فاصله مناسب و کافی بین او و اتاق پشت او وجود داشته باشد تا اتاق کاملا خارج از فوکوس باشد. در این عکس، شما برخی جزئیات درون اتاق پشت سر سوژه را می توانید ببینید. اگرچه، در دو جفت پرتره گرفته شده در زیر، جزئیات پس زمینه دیده نمی شوند. اتاق پشت مانند یک پس زمینه در استودیو به نظر می رسد.

اضافه کردن یک رفلکتور

اگر می خواهید از یک رفلکتور استفاده کنید، شما به کسی برای نگه داشتن آن نیاز دارید. در صورتی که هیچ کس برای کمک به شما وجود ندارد، آن را روی یک صندلی تکیه دهید. اجازه دهید مغز عکاسی خلاقتان بکار بیافتد و یک راه حل خلاقانه پیشنهاد دهد

پرتره شماره ۱: نور جانبی و یک رفلکتور

این نوع چیدمان بیشترین مدل استفاده من از نور طبیعی است. نور جانبی به چهره شکل و طرح می دهد، و برای بیشتر سوژه ها مطلوب است و کاربرد دارد. اگر سوژه شما مرد است، و یا اگر می خواهید یک پرتره جدی، ایجاد کنید می توانید رفلکتور را دورتر از مدل خود قرار دهید و یا کلا از رفلکتور استفاده نکنید. این کار با افزایش سایه در یک طرف صورت کنتراست بیشتری ایجاد می کند.

مدل شما می تواند بنشیند، بایستد، و یا حتی دراز بکشد البته بشرطی که پنجره به اندازه کافی پایین باشد. اینکه چه وضعیتی را به صورت و بدن مدل خود بدهید بستگی به شما دارد. برای ایجاد ژستی بصورت زیر، صورت مدل شما باید در یک زاویه ۹۰ درجه نسبت به منبع نور اصلی (پنجره) باشد. بدن او باید در زاویه ۴۵º نسبت به شما بچرخد. درب اتاق پشت سر مدل من باز است و من اتاق پس زمینه را کاملا تاریک نموده تا تاثیر عناصر دیگر را به حداقل برسانم. موقعیت رفلکتور در سمت سایه ها بسمت چهره او می باشد، تا نور را افزایش داده و سایه ها را پر و روشن کند.

پرتره شماره ۲: عکاسی با نور پس زمینه

من عاشق این تکنیک برای عکاسی از زنان و دختران هستم. این نورپردازی نور نرم و غیر مستقیم بر روی صورت سوژه ایجاد می کند، به طوری برای هر گروه سنی مناسب است. نور پس زمینه یک هاله پر زرق و برق در اطراف مو بوجود می آورد. این روش به خصوص زمانی زیبا می شود که مدل، موهای خود را باز گذاشته باشد، و یا لباسی با عناصر شفاف پوشیده باشد – به یک دختر بچه دوست داشتنی با لباس پری و دامن کوتاه مخصوص باله فکر کنید

تکنیک برای نور پس زمینه

پنجره اتاق مانند روش قبل تنظیم شده، مدل خود را نشسته و یا ایستاده پشت به پنجره قرار دهید. موقعیت رفلکتور در مقابل سوژه، نور پشت را روی صورت سوژه تنظیم کنید. نورسنج شما سعی خواهد کرد که نور پنجره را بخواند، و در نتیجه چهره مدل شما دچار کم نوردهی (underexpose) می شود. شما می توانید نوردهی صحیح را با نزدیک شدن به چهره سوژه بدست آورید. شما همچنین ممکن است نوردهی های مختلف (bracketing) را امتحان کنید تا زمانی که به نتیجه رضایت بخش برسید (هیستوگرام را بررسی کنید اما توجه داشته باشید که پس زمینه ممکن است بصورت بریده دیده شود– این مشکلی نیست). با نوردهی درست روی صورت، جزییات را در پس زمینه از دست خواهید داد!

پرتره شماره ۳: عکاسی با نورپردازی از جلو

برای این روش، پرده ساده در جای خود باقی می ماند. مدل شما رو به پنجره است، و موقعیت خودتان بین مدل و پنجره می باشد. اگر شما به عکس بازتر از عکس زیر بگیرید، شما ممکن است بتوانید با یک رفلکتور نور را به پشت موهای سوژه اضاف کنید.

روشنایی جلو تقریبا هر سایه روی صورت را حذف می کند. جزئیات و رنگ چشم بهتر نشان می دهد، و می تواند برای سوژه مناسب این روش بسیار گیرا عمل کند. اگرچه، این روش قابل استفاده برای همه افراد نمی باشد. این روش می تواند به چهره یک، ظاهر دو بعدی مسطح بدهد، و اگر منبع نور بیش از حد قوی باشد، چشم سوژه نیمه باز می شود. این نوع نورپردازی هر نقص چهره را برجسته می کند، که برای سوژه جوان و زیبا مناسب است. اما، می تواند برای یک مدل بالغ و یا فردی با لکه های زیاد نامناسب و زننده باشد

  • عکاسی پرتره با نور طبیعی


Article Rating


ارسال نظر جدید

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.