امیر حسینی

استان: تهران | شهرستان: تهران

نام برند: نقاش

رشته هنری: |طراحی و نقاشی

سایر رشته های هنری: صنایع دستی

تاریخ تولد: 1342/11/1

میزان تحصیلات: زیر دیپلم

رشته تحصیلی: علوم انسانی

  • amirhoseini1340@yahoo.com
  • http://kooyehonar.ir/users/amirhoseini
  • تاریخ ایجاد: 1395/11/23 | آخرین ویرایش: 1397/04/19 | بازدید: 3099
امیر حسینی
  • سال شروع فعالیت هنری1377
  • بیوگرافینام : امیر حسینی
    سبک : منحصر به فرد
    تکنیک:مرکب روی مقوا
  • رزومه کاریسال ها پیش به صورت اتفاقی قطره ای مرکب که روی مقوا ریخته شده بود توجه ام را جلب نمود. زیرا شکل پدید آمده روی مقوا بعد خاصی پیدا کرده بود و این امر مرا به فکر فرو برد . تا چگونه می توانم دوباره شکل هایی بر روی مقوا پدید آورم استارت کار زده شد ومن تکه ها ی مقوا رو برش داده و مرکب را بر روی مقوا نیز اصطکاک داده تا بدین وسیله اشکال مختلف رویت شود و چه قدر این کار لذت بخش بود چون من شکل هایی می دیدم که گاه هرگز آن را ندیده بودم بدیع و نو و دارای بعد . بعد از ماه ها تمرین طبعا" می بایست نظر دیگران را نسبت به کارهایم مطلع می شدم و از خانواده و نزدیکان و دوستان جویای نظرشان شدم. کارهایم مورد توجه شان قرار گرفت ومورد تشویق و تمجیدشان قرار گرفتم و هر کدام تعریف های خاص خویش را داشتند . و من چون تحصیلات آکادمی هنر نداشتم با عشق و بدون استاد ادامه گر این هنر گشتم . بعد از مدتی شکل ها رفته رفته در اثر تمرینات بسیار تغییر یافت . با اینکه در این روش از قلم مو استفاده نمی شد گاه طبیعت - اشیاء - کوه و درخت پدیدار می شد . با اینکه این نوع سبک کار یک اتفاق است و با مهارت خاص می بایست از دل مرکب سیال بر روی صفحه شیشه که ابزار کار است بهره جست و اما دنیایی از اشکال مختلفه در این صفحه وجود دارد که بی نهایت شکل ایجاد کند ولی در اثر تمرین و ممارست های پی در پی دست هایم توانایی چگونه حرکت کردن و چرخش را به مرور ایام پیدا کرد. در این روش به هیچ عنوان نقوش در امده بر روی مقوا پدیدار نیست زیرا که مقوا بر روی مرکب سایش پیدا می کند و بعد از شکل گرفتن مقوا را برگردانده تا بتوانیم شکل ان را ببینیم.بعد از مدتی باید مطلع می شدم که نظر اساتید هنر در این سبک چگونه است.به واسطه ی یکی از دوستانم که در دانشگاه تحصیل میکرد چند نمونه از کارهایم را نزد اساتید هنر برد تا نظر انها را جویا شود.یکی از اساتید هنر خواهان ان شد که چند نمونه از کارهایم را نزد ایشان ببرم.مورد عنایت ولطف فراوان ایشان قرار گرفتم و تفاسیر زیبایی از کارهایم به عمل اوردند ومرا تشویق به برگزاری نمایشگاه نقاشی کردند.البته غیر از این استاد نظر اساتید دیگر هنر را جویا شدم و انها نیز متفقول الکلام با دیگر استادان بودند.بعد که متوجه شدم باید کارهایم را در نمایشگاه بگذارم مشکلاتم چند برابر شد چون هزینه ی بسیاری را در بر می گرفت زیرا هر چه ابعاد مقوا بزرگتر باشد کار بر روی ان مشکل تر می شود.طی این سالها شغل من به گونه ای بود که می بایست تا دیر وقت مشغول کار باشم و بعد از ان در منزل تا نزدیک صبح باید مشغول تمرینات نقاشی می شدم.فقط میخواهم یک تخمین سر انگشتی بزنید شاید بپرسید چرا؟زیرا بسیار مقوا ومرکب از بین می رفت چون لختی مکث کردن باعث سیاه شدن تصویر و خرابی ان می شد در نتیجه صد ها وهزاران بار این اتفاق رخ داد.چون من میبایست شکار لحظات را ایجاد میکردم من بر خلاف دیگر سبک ها که نقاشان از طبیعت بیرون یا از ذهن وخیال خویش بهره میگیرند می بایست تصاویر را در چند حرکت بسیار سریع که چون سری پنهان است اشکار کنم.لازم به ذکر است که تمام اثار نقاشی کپی امکان پذیر است اما در این سبک وبا این روش هرگز امکان کپی کردن از روی ان وجود ندارد چون تنها یک بار این اتفاق رخ می دهد و بار دومی ندارد وبه خاطر این امرهر تابلو منحصر به فرد بوده ودیگر نظیر این شکل پدید نخواهد امد.
    تعداد نمایشگاه انفرادی :اثار -شبنم-نو اوران خلاق
    نمایشگاه گروهی:مجتمع کوثر
  • محصولات و خدمات قابل عرضهتابلو های نقاشی در ابعاد مختلف

آلبوم تصاویر

نظرات کاربران

ارسال نظر

ارسال